درباره وبلاگ


سلام خوبین به وبلاگ خودتون خوش اومدید این جا برای هر نوع سلیقه ای مطلب می زارم در ظمن اگر مطلبی دارین می تونم با اسم خودتون ثبت کنم و با تبادل لینک هم موافقم موفق باشید.....
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • داوید ویا
  • در ترنم باران
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قندون و آدرس gandoon.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 50
بازدید کل : 18373
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->

قندون




 

امیدوارم بعد خواندن این مطلب بتوانین تشخیص بدین که چت کنین یا نه
 
جوان ایرانی، خسته از مناسبات متناقض اجتمـاعی، واقعیت‌هـای تلخ زندگی، ناکامی‌های کنونی و آینده ای ابهام آمیز از دریچه اینترنت بـه جهـانی دسـت می‌یابد که در آن فاصله‌ها مفهوم خود را از دست می‌دهند.              
برخی آنرا <تالار گفتمان> می‌نامند و اکثرا آنرا به‌نام <چت روم> می‌شناسند، مثبت است یا منفی، سازنده است یا مخرب، مفید است یا مضر، هنوز این موضوع به بحث‌های تخصصی و کارشناسی راه نیافته است.                  
برخی معتقدند <روابط بین‌الملل> به معنای واقعی فقط پس از گسترش اینترنت و از طریق <چت روم‌ها> محقق شده است.
            
<سعیدی> یک کاربر اینترنتی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: تعداد چت روم‌های ایرانی در شبکه جهانی اینترنت بسیار زیاد و شامل موضوعات مختلفی از جمله علمی، سیاسی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و دوست یابی است           
وی افـزود: یـک نکته قـابل توجه این است که اکثر چت روم‌هایی که مورد دستیابی نیستند، خالی هستند              
سعیدی در ادامه گفت: در میان چت‌کننده‌های ایرانی، کاربرد اصلی چت بـه عنوان ابزاری برای تبادل فکر   اندیشه چندان به چشم نمی‌خورد و برای بسیاری از آنان به یک عادت روزانه تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: چت کردن دارای منافع و مضراتی است ولی اگر شروع یک رابطه از طریق چت، خوب و مناسب باشد، می‌تواند به نتایج بسیار مطلوبی، به ویژه در روابط اجتماعی، منجر شود.
<حسین زاده> در این رابطه گفت: از این طریق می‌توان به راحتی با دیـگر مردم کشور و جهان ارتباط برقرار کرد و این موضوع برای ایرانیان بـا تـوجه به شرایط اجتماعی و اقلیمی‌خاصی که بر کشور حاکم است، بسیار ایده آل است.
وی تاکید کرد: اکثر کاربران چت ایرانی، این کار را به‌طور تجربی آموخته‌اند و به دلیل نداشتن آموزش‌های لازم، فرهنگ استفاده صحیح از آن را نمی‌دانند.
<جانقربانی> در این زمینه گفت: چت کردن در یک دنیای مجـازی و کـاملا آزاد صورت می‌گیرد و با وجود اینکه ایـن فناوری، تولید خارج از ایران است، اما، ما می‌توانیم این دنیای مجازی را به نفع خود و متناسب بـا فـرهنـگ و نیازهای کشورمان تغییر دهیم.
جانقربانی افزود: متاسفانه در تالارهای گفتمان در شبکه جهانی زبـان‌های محلی مقهور زبان‌های بین‌المللی می‌شود و این بـایستی مـورد تـوجه متـولیان فرهنگی قرار گیرد.
وی بیان داشت: ما باید فرهنگ ایرانی و فارسی خود را در این فضای مجازی حفظ کنیم و از این طریق به دیگر کاربران جهان معرفی کنیم.
<احسان کاظمی> مسوول دفتر پژوهشـی اداره فرهنـگ و ارشـاد اسـلامی‌استان اصفهان در مورد چت گفت: چت کردن صرفا یک ارتباط الکترونیکی است و مـاهیت مخاطبان در این دنیای مجازی کاملا مشخص نیست.
وی در ادامه گفت: در جامعه ما، به دلیل محدودیت‌هایـی که در روابط وجود دارد، این نوع ارتباط الکترونیکی در دنیای مجازی، به شکل فزاینده‌ای رواج یافته است.
وی که یک روانشنـاس و محقق نیز هست افزود: چـون در ایـران هنـوز سـواد اینترنتی در حد مطلوبی وجود ندارد و آمـار استفاده از اینتـرنت در مسائل تجارت و بازاریابی کم است، رویکرد جامعه به چت بیشتر است.
کاظمی‌تاکید کرد: با توجه به جمعیت بالای نسل جوان ایران، این آمار در مقایسه با دیگر کشورهای جهان از نسبت کمتری برخوردار است.
وی گفت: بهترین مزیت چت کردن، ارزان بودن آن است و دیگر اینکه کاربر به راحتی می‌تواند با دیگران در هر نقطه جهان در هر ساعتی از شبانه روز ارتباط برقرار کند.
وی درباره معایب چت کردن گفت: به دلیل اینکه در دنیای مجازی و آزاد چت، طرف مقابل کاربر می‌تواند هویت خود را از جنبه‌های مختلفی از جمله جنسیت، سن، مکان زندگی و پنهان نگه دارد، امکان بزه‌کاری‌هایی وجود دارد.
این کارشناس فرهنگی ارشاد اسلامی ‌افزود: چت می‌تواند به ایجاد آسیب‌های اجتماعی نیز منجر شود.
وی گفت: استفاده زیاد از چت می‌تواند به نوعی اعتیاد در کاربر منجر شود و در بسیاری از مواقع دیده شده است که کاربران وقت زیادی از روز خـود را پای چت کردن تلف می‌کنند.
<کاظمی> گفت: به دلیل نبود آموزش‌های لازم در مورد نحوه استفاده صحیح از اینترنت، برای جوانان ایرانی اتلاف وقت و هزینه و نهایتا رسیدن به چت‌روم‌ها آخرین سرنوشت این کاربران است.
<محسن الصفی> مدیرعامل یک شرکت اینترنتی نیز گفت: چت در حال حاضر، یک پدیده چند ملیتی است و می‌تواند برای نشان دادن فرهنگ ایرانی موثر باشد.
وی تـاکید کرد: باید مسوولان
IT کشور در زمینـه چت سرمایه‌گذاری کنند و دسترسی جوانان را با یک نگاه ملی توسعه دهند.
الصفی افزود: در ایـران توانایی‌هـای زیادی در ایـن زمینه وجود دارد که مستلزم صرف هزینه، وقت و داشتن نیرو و تکنولوژی روزآمد است.
وی اضافه کرد: از طریق چت، کاربران از فرهنگ دیگران الگو برداری می‌کنند در حالی که کشور ایران خود دارای فرهنگ قوی و با اصالتی است و مامی‌توانیم از این راه فرهنگ کشور خود را به سراسر دنیا معرفی کنیم.
مدیر این شرکت اینترنتی در پایان گفت: متاسفانه برخی جوانـان نسبت بـه چت یک حالت اعتیاد پیدا کرده‌اند، در حالی که نباید وضعیتی ایجاد شود که جوانان اوقات مفید خود را در این راه صرف کنند.
چت کردن متأهل ها :
بدون مقدمه باید گفت چت یک فرایند خوب و مثبت می تونه باشه به شرط اینکه کاربر طرز استفاده صحیح از اونو بدونه و با علم و آگا هی با موضوع بر خورد کنه متاسفانه در ایران به دلیل جو فرهنگی و سنتی موجود و نبودن تبلیغات مثبت در مورد این پدیده و کلاً اینترنت در اقشار مردم خصوصاً جوانان و در بعضی از خانواده ها مضرات و مزایای این پدیده باعث سوء استفاده جوانان و بعضاً اشخاص متاهل که به دنبال مسائل خاص مورد نظر شان در چت روم ها می گردند شده.همین امر باعث شده که افراد سود جو از عدم اطلاع و نا آگاهی اشخاصی که با سادگی صحبت های ردو بدل شده در محیط چت روم ها رو باور می کنند سوء استفاده نمایند.
هر چیزی دو جنبه داره یه جنبه منفی و دیگری مثبت ولی متاسفانه چت در اکثر طرز تفکرها جنبه ی منفی خودش رو نشون داده – در مورد چت دلیل نمیشه چون عده ای باهاش منحرف میشن ممنوعش کنیم.
اگر زیربنای فکری آحاد جامعه بر پایه ی اصول انسانی استوار نباشه چت برای همه فقط مفهوم وقت تلف کردن پیدا می کنه. البته حدو مرز هر چیزی رو باید مراعات کرد.
در ضمن چت متاهل ها باید در چارچوب خاصی باشه و سعی کرد حریم خانواده در اون حفظ بشه و اصولا مداوم نباشه.حالا بگذریم از اینکه چت واسه متا هل ها یی که اقوام و دوستانشون در کشور و شهر های دیگه ای هستند هم کم هزینه تر و هم راحت تر و هم جالب تره البته اگه بتونیم دوستی و ارتباط رو در همین محیط مجازی نگه داریم مشکلی پیش نمیاد مثلا از دادن شماره تلفن به هم وب دادن یا قرار ملاقات های حضوری مکرر فاکتور بگیریم و فقط چت کردن رو منحصر کنیم به تبادل افکار و عقاید و رفع مشکلات متا هل ها و تا حدودی هم پر کردن خلاء های عاطفی و روحی که در زندگی هر متا هلی هست مشکلی پیش نمیاد.
ولی خب چت و محیط روم ها کاملا وسوسه کننده هستند و می تونن جدا از کارایی های مثبتی که دارند مثل یک بیماری تیشه به ریشه ی زندگی مشترک بزنن .
متاسفانه در ایران با وجود خفقان شدید و فشار و محدود کردن روابط جوانان روز به روز بر علاقه مندان به چت افزوده می شه و می شه گفت 90% کاربران اینترنت در ایران فقط چت می کنند ولی خب ما در اینجا موضوع بحثمون در مورد متاهل هاست یک فرد متاهل که همسر داره باید مشخص کنه آیا این چت با اطلاع اون هست یا مخفیانه و اصلا لزومی داره که همسرش بدونه و اگه مخالف باشه چی درسته؟ پس باید در هر صورت تمام جوانب امر رو سنجید و اگر حساسیتی رو در همسر ایجاد می کنه که قطعاً همین طور خواهد بود او هم در جریان امر قرار بگیره و یا چت کردن رو کاملاً کنار گذاشت.
البته چت به خودی خود اشکال نداره اشکال اونجاست که ندیده و نشناخته به هم علاقه مند می شن و از صدای هم خوششون میاد بعد واسه حل مشکلاتشون به کافی شاب و سینما و ...  .
چت برای حل مشکلات یه راه حل موقته ولی در دراز مدت نتیجه ی عکس میده محیط چت خیلی مجازیه و خیلی کم میشه در گیر مسائل عاطفی اون شد اتفاقاً خود حضور در این محیط به مرور عادی خواهد شد و اگر بحث های جدی در آن صورت بگیره باعث بالا رفتن ظرفیت آدمها خواهد شد ولی متاسفانه بحث ها همیشه رو به بی محتوایی میرن چت در مملکت ما نه گرد همایی علمیه نه کنفرانس اجتماعی چت برای ما ایرانیها شده دخترو پسر بازی و چیزای دیگه خصوصاً سرگرمی .
ولی به هر حال چت بستگی مستقیم به شخصیت آدمها – ظرفیت اونها و اهدافشون داره به طور کلی فرهنگ استفاده کننده تعیین کننده 100% خواهد بود به نظر من این خود فرد هست که مسیر چت کردنشو معین می کنه.پس هر کار ظرفیت و هر وسیله ای فرهنگ استفاده از اونو می خواد یه متاهل اگه به زندگیش علاقه داره و همسرش رو با تمام وجود دوست داره باید وقتی رو که صرف صحبت با یکی دیگه می کنه در راه عشق ورزیدن به همسر و خانوادش صرف کنه ولی روابط عمومی هرگز دلیلی بر کمبود محبت یا خیانت و از این حرف ها نیست.به هر حال ما هرگز نباید خودمون رو برای گفتگو فقط به همسرمون محدود کنیم امکان داره ما همسرمون رو برای گفتن هر حرفی قبول نداشته باشیم .
چت باعث میشه که آدم اجتماعی تر بشه ولی باید سعی کرد این رابطه رو در جامعه مجازی نگه داریم و اونو وارد جامعه حقیقی نکنیم اگر بخوایم می تونیم چت کردنمون رو پر محتوا کنیم ولی چت مداوم با یک نفر حتما احساسی رو بوجود میاره ولی باید سعی کرد بهش معتاد نشیم و اون احساس رو کنترل کنیم اگه توجه کنید خودمون همین جا امکان گفتگو به صورت عمومی و خصوصی رو فراهم کردیم پس معلوم میشه خیلی هم چیز ترسناکی نیست ولی خب وقتی رو که میشه صرف یه کار مهمتر کرد بهتره در مسیری که به نا کجا آباد ختم میشه هدر نداد.
بگذریم چت کردن یک متاهل می تونه دلایل زیادی داشته باشه ولی به هر حال در کل آدما همیشه دوست دارن یه وقتایی رو تنها باشن و با خودشون خلوت کنن یا یه جورایی با خودشون حرف بزنن و اون خلاء احساسی رو که نمی تونه با همسری که عاشقش نیست و شاید هم دوستش نداره رو پر کنه رودر خلوت خودش اونو حس کنه ای کاش خیلی راحت و به دور از تعصبات بتونیم حرف دلمونو بزنیم و بتونیم خیلی راحت به هم عشق بورزیم همدیگر رو دوست داشته باشیم و بتونیم به هم کمک کنیم . ای کاش بتونیم آدم باشیم و انسان باقی بمونیم از اینکه در این مدت با افرادی در محیط چت آشنا شدم و وقتی رو که می تونستم صرف یه کار مفید تر کنم پشیمون نیستم احساس می کنم این یک نیاز بود نیازی که با وجود شلوغ بودن اطرافم از آشنایان و دیگران این انگیزه رو ایجاد کرد که با کسانی دیگر که بدون تعصب در مورد من یا صحبت هام نظر میدن چت کنم.
به هر حال در این میان عزیزانی بودن که از من رنجیدن چون من به خاطر حفظ چارچوب زندگی متاهلی و رعایت کردن موازین اخلاقی که هر متاهلی ملزم به اجرای اوناست به خواسته هاشون عمل نکردم فهمیدم جای کسانی مثل من در این محیط نیست ولی از آشنایی با همه اونها احساس خوبی دارم اونم یه عالمی داشت واسه خودش ولی کافی بود باید وقت رو صرف کارای مهمتری کرد ولی دیدم رو نسبت به خیلی از مسائل پیرامونم باز کرد و راحت تر می تونم به عنوان یک دبیر دانش آموزانم رو که اینقدر به این کار )چت کردن( علاقه نشون میدن رو درست راهنمایی کنم .
در پایان مختصرا یه سری نکات مثبت و منفی چت کردن یه متا هل رو جمع آوری کردم که خیلی مختصر که امیدوارم مورد پذیرش شما باشد .
نکات مثبتی که در رابطه با چت میشه نام برد :
1- یادگیری و تبادل نظر در هر زمینه ای
 2- اجتماعی شدن
3- پر شدن خلاء عاطفی روانی و روحی
 4- همدردی با دیگران
 5- آشنایی با زندگی و مشکلات خانواده های دیگر و نحوه بر خورد با آنها
6- پیداکردن دوستانی در هر شهر جهت کسب اطلاع از مکان های دیدنی
 7- بالا رفتن اطلاعات اینترنتی و چت
 8- تفریح و لذت بردن از مصاحبت با دیگران و در مقام مقایسه بر آمدن و تاثیر نکات مثبت دیگران در کاربر
9- یافتن دوستان بسیار خوب و محترمی که بشه با هاشون وقتهایی رودرد دل کرد
10- یافتن خانواده های محترمی که بشه همراه همسر با هاشون در ارتباط بود
11- بالا رفتن اطلاعات اجتماعی و سیاسی و روابط عمومی
12- وجود اعتماد بنفس
13-راحت تربیان کردن احساسات و نظرات در شرایط مجازی و به طبع آن در محیط واقعی
 14- آشنا شدن با خطرات چت و دوست یابی
 15- خود را از هر لحاظ محک زدن اعتقادات باطنی
 16- شناخت مردم و آشنایی با روحیات و احساسات جنس مخالف
حال نکات منفی که در رابطه با چت متاهل ها می توان ازاونا یاد کرد:
1-احتمال هک شدن و دزدیدن پسوردو اطلاعات شخصی
2- مشغولیت ذهنی و تشویش افکار
 3- سرد شدن نسبت به مسائل و وظایف خانوادگی
 4- هوس تجدید فراش 6- بالا رفتن هزینه ی ارتباطی
 7- کم شدن فعالیت های اینترنتی مثبت
 8- اغفال شدن و از هم پاشیدگی یک زندگی مشترک
 9- علاقه مندی شدید و به دنبال اون رفع نیاز غریزی
 10- دلسرد شدن از همسر و زندگی
11- از بین رفتن اعتماد بین دو همسر و.....
 12- انجام ندادن وظایف زناشویی و خانوادگی
 13- تلف شدن وقت
 14- درنهایت کشیده شدن به انزوا و افسردگی
 15- هدف نامعلوم
16- سرخوردگی در علا قه ای که با تداوم ارتباط به وجود میاد.
در پایان امیدوارم که این تحقیق برای کسانی که مطالب آن را مورد مطالعه قرار می دهند مفید واقع شده و توانسته باشیم قطره ای از علوم اینترنت را به دریای علوم شما اضافه کرده باشیم
 


سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:, :: 9:47 ::  نويسنده : مهدی

آیا تاکنون از خود پرسیده ایدکه چند بار در روز از ته دل می خندید؟ آیا آدم خوش خنده و خوشرویی هستید یا گرفته و عبوس و به اصطلاح جدی و مبادی آداب! پژوهشهای گوناگون در زمینه اثرات خندیدن بر جسم و روح بیانگر این واقعیت است که خندیدن سبب از بین رفتن بسیاری از فشارهای روحی و روانی شده و راندمان کاری را در افراد بالا می برد. در کشور هندوستان برای تشویق مردم به اینکه از دل مشغولی های روزانه خود دست برداشته برای لحظه ای هم که شده با "خنده" مشکلات خود را فراموش کنند، دست به ابتکار جالبی زده اند و دوره هایی تحت عنوان "خنده درمانی" تشکیل داده اند این دوره ها با استقبال بسیاری روبه رو شده است. بهره گـیـری از " خنده" برای درمان ناهنجاری های فکـری و عارضـه های جـسمـی، نخستین بار نیست که به مرحله اجرا درمی آید. پیش از این در کشور ژاپن به معجزه خنده پی برده و از آن برای آرامش روح و روان استفاده نموده اند. طی یک برنامه از پیش تعیین شده در کلاس های خنده درمانی برای علاقمندان به آرامش درونی، فواید خنده به طور مبسوط، شرح داده می شود. در این راستا بر این نکته تاکید می شود که بسیاری از ما اکثر وقت خود را در محل کار سپری می نماییم، جایی که بیشترین فشار را از لحاظ کاری متحمل می شویم، بیماری های زیادی مانند "فشار خون"، "نارسایی های قلبی"، "بی خوابی و افسردگی" حاصل فشارهای بیش از اندازه ای هستند که هر کدام از ما روزانه با آنها دست و پنجه نرم می کنیم، اضطراب و استرس محیط کار و فعالیت ممکن است به وضعیت بدتر مانند اعتیاد به مواد مخدر یا تفریحات غیر سازنده منجر شود. از این رو، تمرین خنده به فواصل زمانی در روز باعث می شود اکسیژن بیشتری به مغز برسد و با آزاد شدن هورمون های انرژی زا در بدن، فرد احساس آرامش بیشتری کند. پس سعی کنید همیشه لبخند بر لبانتان باشد.دست کم پس از هر دو یا سه ساعت کار مداوم یک نفس عمیق کشیده گردن و شانه هایتان را به عقب خم کنید تا به اصطلاح خستگی از تنتان بیرون برود. خنده درمانی سیستم ایمنی بدن را افزایش داده باعث می شود کمتر دچار سرماخوردگی و عطسه شوید همین طور بروز عفونت های حلق و ریه را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. خنده استقامت بدن را در ابتلا به بیماری هایی همچون آسم، برونشیت، سردردهای عصبی و میگرن، و نیز دردهای ناشی از آرتروز، دیسک کمر و ستون فقرات افزایش می دهد. خنده درمانی درحقیقت نوعی تمرکز فکری محسوب می شود که افکارانسان را از دنیای فیزیکی جدا می کند تا جایی که ذهن به هیچ چیز دیگری نمی اندیشد. تمام کسانی که از این روش استفاده می کنند به خوبی می دانند که هنگام متمرکز ساختن ذهن، همه افکار بد و منفی از قبیل اندیشه های جرم برانگیز، ترس، عصبانیت، حسادت و خود خواهی را می توان از ذهن بیرون کرد و روحیه ای شاد و سرزنده را با تمرین گذشت و فداکاری، احترام به دیگران، دوست داشتن و محبت ورزیدن و از همه مهمتر "بخشش" در وجود خود زنده ساخت. از این رو افراد بایدبیش از هر چیز زوایای شخصیتی خودرا به خوبی بشناسند و جنبه های شوخ طبعی را در وجود خود شناسایی کنند اگر چه این خصیصه در همه اشخاص به یک اندازه موجود نیست. طی فرآیند خنده درمانی به افراد آموزش داده می شود که صرف نظر از مشکلات و گرفتاری هایی که برای هر فردی در زندگی ممکن است پیش بیاید خندیدن و خوشحالی بخش جدایی ناپذیری از زندگی فردی انسان ها محسوب می شود. وقتی ذهن و فکر شما در آرامش کامل باشد قطعاَ راحت تر و آسان تر می توانید تصمیم بگیرید و با آرامش خاطر مشکلات خود را حل کنید. اعضاء کلاس های خنده درمانی ابتدا یکسری فعالیت های جمعی و گروهی را با هم انجام می دهند سپس هرکدام جداگانه همان فعالیت ها را به طور انفرادی و به فواصل زمانی در روز تکرار می کنند. هر فردی دارای استعدادهای بالقوه نامحدودی است که بکر و دست نخورده باقی مانده اند و می باید در مسیر درست و با شناخت صحیح فعالیت یابند. یکی از این راههای شناخت استعدادهای خاموش در وجود انسان خنده درمانی است. یک محقق دانمارکی با الگوگرفتن ازاتاق های "استراحت" و "استعمال دخانیات" در شرکت ها و ادارات پیشنهاد کرد اتاق هایی با نام "اتاق خنده" به این گونه مراکز اضافه شود تا کارمندان بتوانند دست کم 10 الی 15 دقیقه را در آنجا به خندیدن سپری کنند. هر چند این پیشنهاد هنوز عملـی نشده و تنها در حد یک فـرضیه است اما به عقیده وی ایـن تنها راهی است که می تـوان خنده را به محیـط کار نیز انتقـال داد. باشگاههای خنده در کشورهای غربی ماننـد آمریکا و انگلیس که هفته ای یک بار دایر می شوند مفیـد هستند اما کافی نیستند و نیاز افراد را برطرف نمی سـازند چرا که انسان ها برای تامین نیازهای روحی خود به اینکه هر روز بخندند نیاز دارند. یکی از محاسن ایجاد اتاق خنده این است که دیگر نیازی به وقت قبلی نیست و هر کس می تواند در هر زمانی که دلش خواست به آنجا برود و تا دلش می خواهد بخندد. نکته مهم اینجا است که آیا افراد می توانند هر زمان که اراده کنند بی دلیل بخندند و یا باید محرکی آنها را به این عمل وادارد. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از انسان ها نسبت به لطیفه هائی که می شنوند عکس العمل نشان می دهند. اگر لطیفه شیرین و بامزه باشد قطعاَ خنده را بر لبانشان خواهد نشاند. برای اینکه بتوانید خندیدن را تمرین کنید باید با افرادی معاشرت کنید که همیشه شاد و خوشحال هستند، گویی هیچ غم و غصه ای در زندگی نــدارند و اگر هم دارند آن را بروز نمــی دهند. در این گونه کلاس ها توسط تلویزیون و یا ضبط صوت داستان های خنده دار و بامزه به نمایش در می آید تا افراد به خندیدن وادار شوند. خنده را می توان به چند گروه تقسیم بندی کرد. گروه اول همان لبخندهایی هستند که افراد در هر زمان و مکانی می توانند از آنها استفاده کنند. به طور مثال خیلی ها برای اینکه ترس و یا اضطراب خود را پنهان کنند آن را با یک لبخند بروز می دهند و یا لبخندهایی که آدم ها از روی تنبلی، بی تفاوتی و اینکه حوصله حرف زدن ندارند به یکدیگر تحویل می دهند. دسته دوم خنده هایی هستند که در مکان های خاص و با کمی احتیاط انجام می گیرند. مثلاَ در مکان های عمومی خنده بی جا و بی مورد شخصیت آدم ها را زیر سؤال خواهد برد. دسته سوم خنده های بی صدایی است که در دل آدم ها انجام می گیرد. برای مثال دوست شما مطلبی در مورد شخصیت شما به زبان می آورد که به نظر شما اصلاَ واقعیت ندارد و شما در دل به او می خندید و یا موردی را از کسی پنهان کرده اید و در دل به او می خندید که از همه جا بی خبر است. دسته چهارم خنده های کاملاَ دوستانه است، زمانی که از ته دل می خندید و در آن لحظه تنها به چیزی می اندیشید که باعث خندیدن شما شده است. در این حالت تمام اعضاء بدن شما از عضلات سر و صورت گرفته تا دست و حتی قفسه سینه، شما را در خندیدن همراهی می کنند. از این رو از ته دل خندیدن بهترین و مفیدترین نوع خنده است! بنابراین از همین امروز تصمیم بگیرید با لبخند زدن به دیگران و از ته دل خندیدن آرامش را به محیط کار و زندگی خود آورده و زمینه ای مناسب برای رشد خلاقیت ها و دوستیهای پایدار را فراهم کنید.



دو شنبه 17 خرداد 1390برچسب:, :: 12:28 ::  نويسنده : مهدی

 

توسعه رسانه های دیجیتال و به نوعی انقلاب ديجيتالي قابليت هاي جديدي را هم براي مشتري و هم براي شركت هاي فعال در این بازار خلق كرده است. قابلیتهایی که تجارت و خرید و فروش کالا و خدمات را از شکل سنتی خود کاملا جدا کرده و دنیای تازه را به روی تاجران باز کرده است.
 قابلیت هایی که فعالان این عرصه را قدرتمند تر از همیشه کرده و نبوغ و خلاقیت را عامل اصلی موفقیت می داند .از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد :
-1افزايش چشمگير قدرت خريدار: امروزه تنها با يك كليك، خريداران مي توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقايسه كرده و پاسخ هاي خود را در كسري از ثانيه دريافت كنند. ديگر نيازي به رانندگي تا فروشگاه و پارك، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نيست.
 
حتي در مواردي مي توانند قيمت هاي درخواستي خود را تعيين كنند (مثلادر مورد هتل و بليت هواپيما) تا عرضه كنندگاني كه مي توانند شرايط خريدار را فراهم كنند با او تماس بگيرند، به عبارتي به يك مناقصه دست بزنند. خريداران مي توانند با دست به دست دادن به ديگران و افزودن حجم خريدشان، از تخفيف بيش تري بهره مند شود.
-2دسترسي به انواع بيش تري از كالاها و خدمات امروزه خريداران مي توانند تقريبا هر آنچه را كه مي خواهند از طريق اينترنت سفارش دهند (در كشور خودمان هم مسير توسعه تجارت و كسب و كار اينترنتي به اين هدف تمايل دارد) مانند اثاثيه منزل، ماشين هاي شست وشو، مشاوره مديريتي و حقوقي و دارويي. به عنوان مثال آمازون دات كام (Amazon.com) خود را بزرگ ترين فروشگاه كتاب با بيش از سه ميليون جلد كتاب معرفي مي كند; شرايطي كه هيچ فروشگاه كتاب فيزيكي نمي تواند از پس آن برآيد. به علاوه، خريداران قادرند اين كالاها را از سرتاسر جهان سفارش دهند كه اين امر براي مردم كشورهايي كه با قيمت هاي بالاسروكار دارند، موقعيتي ويژه به حساب مي آيد. به اين معنا كه خريداران در كشورهاي با هزينه و قيمت بالامي توانند با سفارش كالاها و خدمات مورد نياز به كشورهاي ارزا ن تر از ميزان هزينه هاي خود بكاهند.
3-كسب اطلاعات فراوان در مورد همه چيز:  خريداران مي توانند تقريبا تمامي روزنامه هاي جهان از اقصي نقاط آن را بخوانند و به دايره المعارف ها، فرهنگ هاي لغت، اطلاعات پزشكي، رتبه بندي فيلم ها، گزارشات مصرفي و بي نهايت منابع اطلاعات آنلاين دسترسي داشته باشند.
-4 سهولت بيش تر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحويل گرفتن سفارش: مشتريان امروزي مي توانند از خانه، دفتر كار و حتي از طريق تلفن همراه، به صورت 24 ساعته و در تمامي هفت روز هفته سفارشات خود را ارايه بدهند و در ضمن اين محصولات در كم ترين زمان به دست آن ها مي رسد.
-5 قابليت تبادل نظر در مورد محصولات و خدمات: امروزه مشتريان مي توانند با ورود به اتاق هاي گفت وگو (Chatrooms) در برخي حوزه هاي مورد علاقه مردم به مبادله اطلاعات و عقايد بپردازند.
-6توسعه کانال های اطلاعاتی و بازار فروش شركت ها مي توانند كانال هاي اطلاعات و فروش جديدي (از طريق اينترنت) با دسترسي جغرافيايي گسترده تر ايجاد كنند تا از طريق آن به اطلاع رساني و ترفيع محصولات و كسب و كارشان در سراسر گيتي بپردازند. از مجراي به راه انداختن وب سايت، شركت ها مي توانند محصولات، تاريخ و فلسفه كسب و كار، فرصت هاي شغلي و ديگر اطلاعات مورد علاقه بازديدكنندگان را ارايه كنند. برخلاف آگهي ها و بروشورهاي سابق، اينترنت به شركت ها اين امكان را مي دهد كه حجم زيادي از اطلاعات را انتقال دهند.
-7 تهیه بانک اطلاعاتی کامل: شركت ها مي توانند درباره بازار، مشتريان فعلي، مشتريان بالقوه و رقبا اطلاعات كامل تر و غني تري را به دست آورند. آن ها همچنين مي توانند تحقيقات بازاريابي را از طريق اينترنت و با ترتيب دادن گروه هاي كانون، ارسال پرسشنامه و جمع آوري داده هاي اوليه از چندين طريق مختلف به انجام برسانند.
-8تبادل نظر و بالا رفتن بازده مجموعه: به واسطه حضور اينترنت، شركت ها مي توانند يك اينترانت خصوصي كه ارتباطات داخلي ميان كاركنان را تسهيل و تسريع مي كند راه اندازي كنند و از آن طريق كاركنان سوالات خود را از هم بپرسند، پيشنهادات و توصيه هاي ديگران را دريافت كنند و اطلاعات لازم را از وب كامپيوتر مادر شركت بارگيري و بارگذاري كنند.
-9تسهیل ارتباط با مشتریان و شرکت های دیگر:شركت ها قادرند ارتباطات دو طرفه با مشتريان بالفعل و بالقوه داشته باشند و در ضمن مبادلات كارآتري داشته باشند. اينترنت، ارسال و دريافت نامه را تسهيل كرده است (از راه ايميل) و شركت هاي بيش تري با استفاده از اكسترانت، تبادل اطلاعات، سفارش دهي و سفارش گيري و سيستم پرداخت كارآمدتري با توزيع كنندگان و تامين كنندگان خواهند داشت.
 
همچنین شركت ها مي توانند به ارسال آگهي ها، كوپن هاي تخفيف، نمونه ها و اطلاعات به مشترياني باشند كه اين اقلام را تقاضا كرده اند و يا اجازه ارسال آن ها را به شركت مزبور داده اند.
-10تحلیل اطلاعات و ارائه خدمات بر پایه نتیجه تحلیل:شركت ها مي توانند محصولات و خدمات خود را با استفاده از اطلاعات پايگاه داده ها درباره تعداد بازديدكنندگان از سايت و همچنين تناوب بازديد، براي مشتريان درخواستي كنند.
-11انجام سایر امور جانبی به شکل اینترنتی و پر بازده تر: شركت ها قادر به بهبود خريد، استخدام، آموزش و ارتباطات داخلي و خارجي (حتي بين المللي) هستند.
 
شركت ها مي توانند به وسيله مقايسه قيمت هاي رقبا در اينترنت، صرفه جويي بیشتري داشته باشند و نيز با خريد از مزايده ها، همچنين بسياري از آن ها در حال فراهم آوردن محصولات آموزشي اينترنتي هستند كه مي توانند به وسيله آن كاركنان، واسطه ها و نمايندگي ها را با هزينه كم تري آموزش دهند.به این ترتیب شركت ها با صرفه جويي قابل ملاحظه در هزينه و در حالي كه دقت و كيفيت خدمات خود را بهبود مي دهند در لجستيك و عمليات خود ترقي مي كنند.
  در این میان سیتم تجارت الکترونیک پایگان به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه سعی بر این داشته و دارد تا بستری فراهم نماید که امکان گسترش تجارت الکترونیک در آن روز به روز وسیع تر شده و با آسان نمودن خرید و فروش اینترنی  (با توجه به شرایط و محدودیتهای موجود) در کشور راه را برای تمام علاقه مندان به فروش مجازی هموار نماید.  امید است که شاهد توسعه روزافزون تجارت الکترونیک در ایران  بوده و سهم کمی در نمایاندن راهکارهای نوین تجارت به تمامی علاقه مندان آن داشته باشیم.   


شنبه 14 خرداد 1390برچسب:, :: 21:17 ::  نويسنده : مهدی

سلام خوبین چطورین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ارزوی موفقیت برای شما دارم.بازم به وب من سر بزنید.نظر یا دتون نره امیدوارم از خوندنه این وب لذت ببرید.امیدوارم که در وب ما عضو شوید.در ظمن به همه ی شما پیشنهاد می کنم فط در لوکس بلاگ وبلاگ ثبت کنید.تا بعد...



شنبه 14 خرداد 1398برچسب:, :: 15:49 ::  نويسنده : مهدی

 

 

خبرگزاري بين المللي زنان : نوزادان تشخيص مي‌دهند که بزرگ‌سالان به زبان مادري آن‌ها حرف مي‌زنند يا نه. نوزاداني که با دو زبان بزرگ مي‌شوند، قدرت تشخيص بهتري دارند. مغز آن‌ها در بزرگسالي از توانايي بيشتري براي يادگيري زبان‌هاي جديد برخوردار است.
 به گزارش خبرگزاري زنان ؛ پژوهشگران زبان‌شناسي مي‌گويند نوزادان چهار تا شش ماهه، هرچند که خود هنوز نمي‌توانند صحبت کنند، اما قادرند زبان مادري‌شان را از ساير زبا‌ن‌ها تشخيص دهند. ژانت ورکر از دانشگاه "بريتيش کلمبيا" نتيجه تحقيقي در اين مورد را در اجلاس سالانه انجمن علوم آمريکا ارائه کرده است. وي معتقد است نوزادان مي‌فهمند که آيا بزرگترها به زبان مادري‌آن‌ها صحبت مي‌کنند يا نه.
ورکر و همکاران وي در دانشگاه بريتيش کلمبياي ونکوور، توسط دستگاهي که به پستانک نوزدان متصل مي‌شود، متوجه شدند حتي نوزادان چهارماهه هم قادرند زبان مادري‌شان را تشخيص ‌دهند. اين پژوهشگران ويدئويي آماده کردند که در آن فردي يک متن را به زبان‌هاي مختلف مي‌خواند. اين ويدئو سپس به نوزادان پستانک به دهان، نشان داده شد.
استعدادي که نوزادان يک زبانه از دست مي‌دهند
نوزادان شرکت کننده در اين تحقيق، چهار تا شش‌ماهه بودند و در خانواده‌هاي دو زبانه‌؛ با زبا‌ن‌ها اسپانيايي و کاتالاني (زبان قوم کاتالان ساکن اسپانيا) رشد مي‌کردند. پژوهشگران زبان‌شناسي دانشگاه بريتيش کلمبيا متوجه شدند اين نوزادان دو زبانه حتي مي‌توانند از حرکت لب‌ها تشخيص دهند که آيا فردي به يکي از دو زباني که آن‌ها مي‌شناسند صحبت مي‌کند يا نه.
نوزاداني که با يک زبان بزرگ مي‌شوند، تنها در ماه‌هاي آغازين زندگي‌شان اين توانايي را دارند. ژانت ورکر مي‌گويد: «نوزادان يک زبانه حدود هشت ماهگي اين توانايي را از دست مي‌دهند.»  ورکر اضافه مي‌کند: «نتيجه اين تحقيق و تحقيقات مشابه ديگر، حاکي از آن است که کودکان دو زبانه، از زمان تولدشان، حتي دو زباني را که در خانه مي‌شنوند از يکديگر تشخيص مي‌دهند.» اين متخصص زبا‌ن‌شناسي توضيح مي‌دهد که اين نوزادان در آينده نيز توانايي بيشتري براي يادگيري ساير زبان‌ها دارند.
تشکيل شبکه‌اي در مغز براي يادگيري زبان

 

بررسي الکتروفيزيولوژي مغز نوزادان دو زبانه نشان مي‌د‌هند که در مغز آن‌ها يک شبکه ارتباطي ميان نورون‌ها  تشکيل مي‌شود. اين شبکه ارتباطي هنگام يادگيري زبا‌ن‌هاي ديگر، دوباره فعال مي‌شود و يادگيري را به مراتب آسان‌تر مي‌کند. در مقابل، مغز افرادي که تنها يک زبان مي‌دانند، هنگام يادگيري زبان ديگر ابتدا بايد اين شبکه را بسازد.
الن بياليوستوک از دانشگاه يورک تورنتو مي‌گويد: «شکل‌گيري اين شبکه به زحمت بيشتري نياز دارد. بزرگسالان، هرچند با انگيزه زياد زبان تاز‌‌ه‌اي را ياد مي‌گيرند و حتي لغات بيشتري حفظ مي‌کنند، اما سطح يادگيري آن‌ها به سطح يادگيري بچه‌هاي دو زبانه نمي‌رسد.»
احساس کردن يک زبان‌، ‌گامي مهم براي درک آن
يادگيري زبان دوم در بزرگسالان در شرايط کاملا متفاوتي رخ مي‌دهد. فرد همزمان بايستي زبان دوم را احساس کند. سونيا کوتز از بخش نورون‌شناسي موسسه ماکس پلانک لايپزيک در آلمان مي‌گويد: «مغز بايد‎ به ريتم زبان تازه عادت کند. شما در زبان مادري‌تان بدون توجه به جزئيات دستور زبان و فکر کردن به لغات، حتي گاه پيش از تمام شدن يک جمله مي‌فميد و احساس مي‌کنيد. اما براي درک و احساس زبان جديد به زمان نياز داريد.»
کوتز مي‌گويد ملودي زبان مادري نقش مهمي در درک زبا‌ن‌هاي ديگر دارد. او مثال مي‌زند: «براي آنهايي که زبان مادري‌شان فرانسه است، يادگرفتن انگليسي يا آلماني خيلي سخت است. چون زبان فرانسه داري آهنگ مخصوصي است که مفهوم کلمات را هم در بر مي‌گيرد.»
کوتز البته در انتها اضافه مي‌کند: «براي يادگيري يک زبان جديد هرگز دير نيست. فقط نبايد انتظار داشته باشيد که بتوانيد ‎آن زبان را زماني مانند زبان مادري‌تان بدون عيب و نقص صحبت کنيد.»

 



شنبه 14 خرداد 1390برچسب:, :: 15:47 ::  نويسنده : مهدی

صفحه قبل 1 صفحه بعد